Re: windows jako serwer ftp = porazka

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 14 Feb 2010 - 00:57:22 MET

** maximus <lot.skasuj_to@algrim.skasuj_to.pl> wrote:

> Komentarz.
> Windows to shit.

Mój komentarz: jak admin dupa to i śmiechu kupa.

> Pytania: Zna ktoś darmowy porządny program serwer FTP najlepiej free ew trial
> do potestowania dla w2k3, który nie ma ograniczeń przepustowości ?

Wbudowany IIS albo ew. FileZilla. Generalnie to jeżeli nie tworzysz jakiejś
dużej plikowni typu mirror innych mirrorów to zastosowanie FTP *MOCNO* trąci
myszką. Jeżeli chodzi Ci o wymianę informacji to fakt, że gołe FTP jest
nieszyfrowane praktycznie go dyskwalifikuje. W sumie w dużych serwisach
udostępniających pliki też raczej się nie używa FTP tylko HTTP ze względu na
to, że łatwiej to skalować.

> Ktoś ma pojęcia skąd takie dziwne wyniki ? Jeśli nie FTP może być inny
> alternatywny otwarty najlepiej open source protokół byle przepchnąć dane.

W zasadzie czemu nie HTTP? I chodzi Ci o wgrywanie czy tylko pobieranie?
Zależy Ci na silnym uwierzytelnianiu i szyfrowaniu czy są to dane niewrażliwe?
Zależy Ci na integracji tego rozwiązania z innymi np. katalogiem użytkowników
czy PKI?