Re: Jak masowo nadać prawa i właściciela?

Autor: Mariusz Kruk <Mariusz.Kruk_at_epsilon.eu.org>
Data: Fri 12 Feb 2010 - 13:59:59 MET

epsilon$ while read LINE; do echo \>"$LINE"; done < "Przemys³aw Adam ¦miejek"
>poinstalowali mi jakie¶ badziewie, które se porobi³o pliki zupe³nie bez
>praw i z w³a¶cicielem usera. Jako administrator muszê ka¿dy z tych
>pliczków przejmowaæ na w³asno¶æ, potem dodawaæ WSZYSCY i pe³na kontrola
>i dopiero wtedy mogê to skasowaæ. Mo¿na jako¶ masowo przej±æ takie pliki
>i zmieniæ im prawa? Dodam, ¿e opcja w GUI nie ³apie.

Niestety, GUI ma to do siebie, ¿e najpierw robi listê plików, potem
nadaje prawa/zmienia w³a¶ciciela. Koñczy siê to tym, ¿e je¶li mamy
katalog bez uprawnieñ, nie zmieni nam uprawnieñ w podkatalogu, wiêc
trzeba operacje ponawiaæ kilkukrotnie.

>Drugie pytanie pokrewne: Jak usun±æ pliki przez jaki¶ proces zajmowane
>uparcie? Pozostaje odpalaæ system z innego dysku?

Unlocker, tryb awaryjny.

--
`b  Kruk@epsilon.eu.org   d'