Re: jak zablokować aktualizacje FireFoxa?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Fri 05 Feb 2010 - 08:51:02 MET

W dniu 2010-02-04 14:29, Radosław Sokół pisze:
> Problemy są związane stricte z niekompatybilnością pewnych
> rozwiązań firmy Microsoft (mam na myśli IE8) z pewnymi roz-
> wiązaniami firmy CheckPoint (oprogramowanie do VPN).

Mi przez telefon tłumaczył, że to wina niewspieranego już i umierającego
rozwiązania Oracle, którego używają. Może informatyk (nie pomnę
nazwiska) pierwszego rażenia ma mniejszą wiedzę.

Nie jest
> to w żaden sposób związane z UM i jedyne co można zrobić to
> znaleźć sposób na pokonanie tych niekompatybilności - co sku-
> tecznie czynimy.

A czy ja mówię, że to jest związane z UM? Oni wymuszają takie
oprogramowanie u klienta. A czy winny jest Czekpoint, Orakiej czy Wacław
spod Frankiewiczowa, to mi to wisi. Przez telefon robili ze mną hakuna
matata przez 30 minut, żeby zadziałało pod Wistą i zapowiedzieli, żeby
nie kupować Sevena. Księgowej z przedszkola na Koperniku powiedzieli, że
ma odinstalować IE8 ze swojego XPka, bo pod IE8 ten ichni ksat nie
pójdzie. I musiałem tam latać odinstalowywać. Dobrze, że jest taka opcja
i że aktualizacja przeszła etapami przez IE7, bo jakbym świeży system
aktualizował, to ZTCW pomija IE7 i musiałbym mieć IE6.

> Nie będę tutaj opisywał szczegółów technicznych, jednak mogę
> napisać, że z naszych doświadczeń wynika, że na chwilę obecną
> tunel z UM oraz wspomniany KSAT działa poprawnie na: IE6, IE7,
> IE8, FF2, FF3, FF3.5, FF3.6 + Win2k, WinXP, Win Vista, Win7...
> o czymś zapomniałem? ... chyba nie - stąd niestety ale muszę
> napisać przedmówcy: bzdura :)

Więc niech nie p*.*lą księgowym, że trzeba usuwać IE8, tylko znajdą
rozwiązanie na działanie pod IE8. To nie będę musiał zapierdalać do
klientów, jak akurat im się zaktualizuje system do IE8. Bo ja
specjalistą od ich rozwiązań nie jestem i jak mi mówią przez telefon, że
tylko XP ostatecznie Vista 32 bit, jak mnie prowadzą przez 30 minut za
rękę jak wgrać STARĄ jawę, bo z nową ich rozwiązanie nie pójdzie, jak
każą usuwać IE8 z XP, to ja im wierzę, w końcu to ich rozwiązanie i
ichni informatycy.

> Nie wiem o jakiego "ichniego informatyka" chodzi... jeśli w
> danej jednostce jest problem z połączeniem to należy zadzwonić
> i problem w 99,9% uda się rozwiązać.

Owszem, dzwoniłem. I w przypadku jednego przedszkola kazali usunąć IE8
do IE7 (pod XP), a w przypadku drugiego przedszkola gdzie była wista,
pomagali poprzez wgrywanie dllek z jawy i czegośtam w odpowiednie
miejsca, bo za nowe nie działają i ostrzegając telefonicznie przed Sevenem.

> się rozwiązać problem. Nie wiem też skąd to "wymaganie IE7" -
> totalne nieporozumienie :)

To niech się porozumieją z informatykami pierwszego rażenia, bo oni tak
zalecają.

> Przypuszczam, że przedmówca po prostu "zatrzymał się" na eta-
> pie pierwszych wdrożeń

IE8 usuwałem w styczniu. Walka z Wistą była w grudniu. Wiem, wiem,
jestem passe, mamy luty i nagle wszystko cudnie działa.

--
Przemysław Adam Śmiejek