Re: jak zablokować aktualizacje FireFoxa?

Autor: Przemysław Adam Śmiejek <niechce_at_spamu.pl>
Data: Thu 04 Feb 2010 - 12:46:10 MET

W dniu 2010-02-04 12:13, Radosław Sokół pisze:

> A gdzież to napisałeś? Napisałeś o jakimś "Xsat", którą to
> nazwę słyszę po raz pierwszy i kojarzy mi się co najwyżej ze
> stroną WWW o telewizji satelitarnej.

No fakt, kojarzyłem, że rozmawialiśmy o księgowych i o urzędach. Ale
faktycznie w poprzednim liście tylko napisałem o Xsacie.

> PS. Niektóre UM są rozsądniejsze. Np. w gliwickim dba się,
> by nawet *wewnętrzne* systemy informatyczne były zgodne
> *co najmniej* ze wszystkimi wersjami IE oraz Firefoksa.
> Da się? Da się. To w czym problem?

No to właśnie teraz walnąłeś kulą w płot, bo Xsat to właśnie rozwiązanie
z gliwckiego UM. To jest jakiś oraclowy VPN, który pozwala księgowym na
łączenie się z baz UM i wklepywanie danych bezpośrednio do ichniego
systemu. Całość wymaga IE7 i nie pójdzie wg ichniego informatyka ani w
IE8 ani w Sevenie.

Zresztą, tydzień temu do bytomskiej szkoły kupiłem kompa z Windows XP z
powodu ,,superproduktów'' QNT, które nie pójdą na nowszych windowsach. I
za chwilę będzie problem szerszy, bo niestety paściate QNT jest chyba
wszędzie... Ale to tak na marginesie naszej dyskusji kiedyśtam.

> Ale pewnie nie upadnie. Zobaczymy za rok czy dwa.

Mógłby upaść. Nienawidzę Mozilli :D

> A ja mogę sobie napisać, że moja strona WWW jest obsługiwana
> tylko przez Operę. I co z tego, inne przeglądarki jej nie
> obsłużą?

No może można jakoś próbować oszukać i shaczyć temat.

> Zadałem sobie trud poszukania informacji i mam wiarygodne wy-
> tłumaczenie. Firefox nie obsługuje H.264 i nie będzie obsługi-
> wał, bo jest to standard obarczony ryzykiem patentowym. Chrome
> obsługuje, ale otwarte Chromium tej samej przecież firmy *rów-
> nież* nie. Opera też nie. W efekcie Google ogranicza się do
> dwóch "własnościowych" przeglądarek, odcinając się od ruchu
> open-source.

... który notabene umiera i za niedługo niewiele z niego zostanie, bo
otwartość nie działa we współczesnym świecie.

> Don't be evil? To hasło staje się żenujące, przyznam.
> Czyli w zasadzie *też* jest nieobsługiwany, bo z tym dodat-
> kiem staje się w zasadzie Chromem...

Owszem. Dlatego napisałem, że tylko koszerne są Chrome i Safari.

> Bo wybrali inny sposób kodowania wideo, nie według otwartych
> standardów, lecz zamkniętego. Czas pokaże, co będą woleli
> użytkownicy. Obstawiam, że większość pozostanie przy uniwer-
> salnym (względnie) Flashu.

Takoż własnościowym, zamkniętym, a do tego koszmarnie zasobożernym.
I to nie przeszkadza Firefoksowi go obsługiwać.

--
Przemysław Adam Śmiejek