Re: Zdalny pulpit w okienku

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Wed 30 Dec 2009 - 22:00:38 MET

** Przemysław Adam Śmiejek <niechce@spamu.pl> wrote:

> korzystam z połączenia z Windows 2003 Server (SBS) przez zdalny pulpit. I
> chciałbym go mieć w okienku. Niestety jak go zmniejszyć do okienka, to
> rozdzielczość zdalnego jest i tak moja, więc pojawiają się suwaczki. Wiem,
> że da się to oszukać, bo pod lajnyksami robiłem rdesktop cośtam 90% i
> ustawiał okienko o rozmiarze 90% mojego pulpitu, co było idealne.

> Da się takie coś pod windows uzyskać?

Pod Linuksem/X11 pewnie używałeś rdesktop czy jakiejś nakładki nań. Ma to
funkcję skalowania o której piszesz:

  -g <geometry> Desktop geometry (WxH). If geometry is the special word
  "workarea", the geometry will be fetched from the extended window manager
  hints property _NET_WORKAREA, from the root window. The geometry can also be
  specified as a percentage of the whole screen, e.g. "-g 80%".

Więc może użyj rdesktop pod Windows, są kompilacje z Cygwinem ale nie używałem
tego:

http://40in.spb.ru/rdesktop_win32/rdesktop_win32_1.6.zip