windows 2008 standard - logowanie polaczen terminalowych i legalnosc xpunlimited

Autor: ein <ein.net_at_gmail.com>
Data: Mon 28 Dec 2009 - 18:33:06 MET

Witam,

na poczatku chcialbym sie przywitac ze wszystkimi, pierwszy post na
tej grupie mam nadzieje, ze nie ostatni... :)

1. Mam serwerek z systemem wymienionym w temacie, uruchomiony jest na
nim serwer terminali, mam dodanych uzytkownkow. Chcialbym jakos
"logowac" udane i nieudane proby laczenia sie z nim (kto, kiedy i
skad).
Wiem, ze jest mozliwosc podejrzenia tego w "podgladzie zdarzen", ale
wymieszane niestety z roznymi rzeczami i jest tego tysiace - co nieco
utrudnia administracje...
W 2008 dodali nowy ficzer - widoki niestandardowe, ale nie mam pojecia
co i jak ustawic... Jak wy rozwiazujecie ten problem?
Moze ktos juz definiowal jakis taki widok o w/w funkcjonalnosci?

2. Jak wyglada bezpieczenstwo korzystania z uslug terminalowych?
Dalej podatne to jest na ataki MITM?
Jakie sa opcje oprocz zestawiania VPNa?

3. Póki co uzytkownicy korzystaja z dwoch wbudowanych licencji do
administracji, aby laczyc sie do serwera. Mysle o zainstalowaniu softu
zwanego XPunlimited czyli czegos co zmniejszy koszty, chce go kupic
zamiast licencji terminalowych. Ktos moze wie jak wyglada legalnosc
korzystania z tego w swietle prawa polskiego?
IMHO wyglada na to, ze developer sie podklada...

Pozdr,
e.