vista: brak dostepu do nośników wymiennych

Autor: Kicer <a_at_B.c>
Data: Wed 23 Dec 2009 - 16:17:01 MET

Witam

znajoma ma problem z komputerem:
po włożeniu płyty do napędu dvd i próby jej otwarcia, windows rzuca błedem,
żeby włożyć nośnik. Podobnie po podpięciu pendriva - napęd pojawia się w
"moj komputer" ale próba otwarcia konczy sie błędem, że nośnik nie
sformatowany (oczywiscie na innym komputerze jest ok).

Przeskanowalem kompa antywirusem (znalazł jakies 2-3 trojany ale ich
usuniecie nic nie zmienilo), i sprawdzilem co sie dzieje w trybie awaryjnym
- niestety to samo.
System to windows vista home (eng)

i jeszcze pytanie bonusowe:
z vista nie mam zbytnio kontaktu wiec nie wiem czy to tak ma byc czy jednak
cos nie tak:
na pulpicie mozna tworzyc i usuwac katalogi (ale wymaga to extra
potwierdzenia). Niektóre programy - np regedit, moga zapisywac pliki na
pulpicie, inny jak np notatnik/ie nie moga - wyskakuje komunikat ze sie nie
da, pyta czy zapisac w moich dokumentach - daje tak i tam również sie nie da
:) trzeba na innym dysku. Sprawdzilem uprawnienia - na komputerze jest tylko
jeden użytkownik z prawami administratora. natomiast na dysku z pulpitem i
moimi dokumentami widze, że na liscie z uprawnieniami jest ten
uzytkownik/administrator (full uprawnienia) oraz uzytkownik/user czy jakos
tak i ograniczone uprawnienia. Generalnie nie rozumiem tego rozbicia
uzytkownika na admina i zwyklego, oraz tego problemu z zapisem. Ktoś mnie
oswieci?

--
Michał Walenciak
Kicer86 at gmail dot com