Re: AVG Free 9 - komuś się udało?

Autor: 1634Racine <1634_at_Racine.pl>
Data: Tue 08 Dec 2009 - 23:12:06 MET

MaNa in news:hfm9d6$irt$1@atlantis.news.neostrada.pl
[...................]
> Czy Avira:
> - jest darmowa

wesja darmowa/free jest darmowa

> - ma darmowe bazy

tak

> - ma tarczę antywirusową czuwającą cały czas,

tak

> w tym przy odbieraniu poczty

sprawdzania poczty w czasie rzeczywistym darmowa avira nie ma, ale... ja np.
po latach doszedlem do prostego wniosku, że "po co mi to". Jesli
zainfekowany jest zalacznik - i tak zawsze sciagam do specjalnego katalogu i
skanuje "prawym klawiszem myszy". A jesli cos ma sie otworzyc z racji
"samootwarcia" po otworzeniu listu - dziala guard aviry i krzyknie, gdy taka
potrzeba. wiec skanowanie nieustannie przez avire poczty nie jest (mi) w
zasadzie potrzebne.

> - sama może ściągać aktualizacje bazy

tak;
ale sa klopoty z serwerami baz dedykowanymi dla wersji free - czesto
[ostatnio tylko?] sa zajete, ale i na to jest rada
-> wystarczy wpisac w scheduler _kilka_ polecen aktualizacji, np. zaczynajac
od godziny 00.00 co 2, co 4 godziny i na ktoras sesje avira z pewnoscia sie
zalapie do serwera. A poniewaz nie naleze do tych, co to musza miec aktualna
baze sprzed godziny/z dnia, to zrezygnowalem z aktualizacji co 5 godzin
[zawsze avira zalapala sie na ktorys dostep do serwera] i ustawilem
aktualizacje co ... 24 h; taki interwal dla aktualizacji baz tez jakims
cudem dziala u mnie bez problemu.

oraz:
- avira free nie kontroluje przegladania stron www [sa inne programy dla
tego, w tym: avira platna].
- bywa zbyt histeryczna -> FP dla antywirusow, nawet na poziomie "srednim"
detekcji; no, ale "albo-albo"