Migracja z IE6

Autor: Piter <piter.236_at_gmail.com>
Data: Tue 08 Dec 2009 - 17:00:51 MET

Witam,

Mam do przeprowadzenia aktualizację Internet Explorera 6 do nowszej
wersji - 7 lub 8. Komputery to:

- Windows XP, Service Pack 3, IE6
- Windows XP, Service Pack 1, IE6
- Windows XP, Service Pack 1, IE6

Miałem dzisiaj do czynienia z pierwszym z nich. Uruchomiłem instalację
IE8. Wszystko przebiegło bez problemów. Restart. I już podczas
uruchamiania komputera błąd rundl, informacje o braku jakichś plików,
potem podczas próby uruchomienia IE z menu Start -> Akcesoria okno z
informacją, że dodatek nie jest kompatybilny z IE8 (w zamyśle o to
chodziło). I wybór czy ignorować, czy ładować IE zawsze bez niego.
Kilka pierwszych zaznaczyłem aby ładować, kilka kolejnych, żeby IE
zawsze był bez niego (a może od razu wszystkie - trudno powiedzieć).
Po tej plątaninie z wyborem, informacja o błędzie w pliku
ieexplore.exe i, że zakończył pracę. OK. Odinstalowanie IE8. Restart.
Instalacja IE7. Restart. Uruchomienie IE7. Informacja o błędzie
ieexplore.exe. Deinstalacja IE7. Powrót do IE6. Czy może chodzić o te
dodatki? Z tego co zauważyłem na komputerze jest jakiś OnetSkype
(pewnie jakaś stara wersja). Z doświadczenia wiem, że Skype lubi
instalować dodatki do przeglądarek. Po uruchomieniu IE7/IE8 można je
wyłączyć poprzez Manage Add-ons. W Viście jest "Internet Explorer (no
add-ons)". Co w tej sytuacji zrobić, aby z powodzeniem zainstalować
IE8? Czy może najpierw IE7?

Co do pozostałych dwóch komputerów. Jak wiecie IE7/IE8 wymaga co
najmniej SP2. Najpierw więc chyba potrzeba instalacji SP2. Mogą
pojawić się przy tym jakieś problemy.

Proszę pamiętać, że w przypadku wszystkich trzech komputerów nie mam
czasu na kombinowanie. Ważne są więc rady szybkie, skuteczne,
prowadzące do migracji.

Co radzicie?

Z góry dzięki.

Pozdrawiam.