[cmd] hurtowa zmiana rozszerzeń plików

Autor: slawek75 <slawek75.SKASUJ_at_gazeta.pl>
Data: Fri 04 Dec 2009 - 23:47:53 MET

witam,
mam duuużo plików z rozszerzeniem *.txt (nazwa o zmiennej długości, bez
spacji, 3 znakami rozszerzenia), które muszę zmienić na *.csv.
ok, wiem, że są jakieś programy zewnętrzne, które potrafią to robić, choćby
TotalCommander, ale w miarę możliwości chcę to zrobić w skrypcie.
próbowałem tak:
FOR /f %%X IN ('DIR /B *.txt') DO MOVE %%X %%X.csv
teoretycznie zadanie jest wykonane, ale wygląda niezbyt elegancko, tj.
plik o nazwie
abc.txt -> abc.txt.csv,
a ja chcę zmienić tylko rozszerzenie, czyli żeby
abc.txt -> abc.csv.
może macie jakiś pomysł jak zmodyfikować skrypt, żeby to osiągnąć?
pls, w skrypcie, bez programów zewnętrznych :)
pozdrawiam,
S.