Re: Win7 - Zmiana domyślnych ikon plików html

Autor: Piotr Palusiński <perfekt_xl_at_invalid.wp.pl>
Data: Mon 30 Nov 2009 - 19:58:49 MET

In news:hf0vnq$a18$1@inews.gazeta.pl,
*Piotr M* <xxx@xxx.xx> typed:
> Witam.
>
> To dziwne, już na drugim kompie też i też samo.
> Po kilku dniach ikony plików html same zmieniają się na
> "eksplorerowskie", nawet aktualizacji nie zrobiłem żadnej.
>
> Można by powiedzieć że Internet Explorer stał się domyślną przeglądarką,
> ale nie! Chyba nawet ani na na chwilÄ™.
>
> Ale tez o to chodzi, że nie wiem jak te domyślne ikony zmienić.
> Ustawienie na stałe "Wybierz program którego chcesz używać do otwarcia
> tego pliku" nie zmienia wyglÄ…du ikon.
>
> Nie da siÄ™?

Wejdz do edytora rejestru i przejdz do klucza:
HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\
FileExts\<ext>\OpenWithList <-- Tu patrz i znajdz rozszerzenie - usun go
<ext> - rozszerzenie

Dotyczy <ext> - rozszerzenie np. *.html lub htm
Usun cala pozycje, nie wystarczy jedynie wyczyszczenie jej wartosci np.
innej aplikacji do otwierania tych plikow.

oraz zmien zapis w kluczach rejestru:
HKEY_CLASSES_ROOT\.htm
oraz
HKEY_CLASSES_ROOT\.html
wstaw po prawej stronie "Domyslna"=htmlfile
plus
HKEY_CLASSES_ROOT\htmlfile\DefaultIcon
Domyslna=podaj ścieżke np. C:WINDOWS\ServicePackFiles/i386\iexplore.exe,1
oraz w kluczu
HKEY_CLASSES_ROOT\CLSID\{25336920-03F9-11CF-8FD0-00AA00686F13}\
DefaultIcon
Domyslna=podaj sciezke do pliku iexplore.exe
np.C:WINDOWS\ServicePackFiles/i386\iexplore.exe,1
Restart i powinna sie ukazac.

PS.
W przypadku ikon na pulpicie takie objawy może powodować
uszkodzony plik z ikonami.
Jest on ukryty w katalogu User.. i ma nazwÄ™ IconCache.db