Re: Polityki grup.

Autor: Krzysztof K. <kowalik_k_at_op.pl>
Data: Wed 25 Nov 2009 - 22:15:20 MET

news:2009112420105300@grush.one.pl...

> O ile pamiętam, Windows XP nie daje możliwości blokowania
> pen-drive w sposób normalny, sensowny, przyjemny i pozbawio-
> ny sztuczek rodzaju zmiana uprawnień do sterowników. Taką
> funkcję wprowadzono chyba dopiero w polisach systemowych
> stosowanych w parze Windows Vista + Windows Server 2008.
>
> Oczywiście, narzędziami systemowymi możesz wyłączyć widocz-
> ność dysków z poziomu Eksploratora Windows, ale jest to
> prowizorka, a nie zabezpieczenie. Jakiekolwiek narzędzie
> w stylu Total Commandera (odpalone choćby z pen-drive właś-
> nie) bez problemu wyświetli wszystkie podmontowane napędy.

Czyli jeżeli zabrałem dostęp do plików sterownika od pendrive i zmieniłem
start z 3 na 4 to jak ktoś podepnie pendrive i odpali np TC to będzie miał
dostęp do pendrive ?. Ukrywanie napędów wykorzystywałem do tego że jak ktoś
podłączył pendrive to on się zainstalował ale nie było go widać z pozycji
windowsowego explorera na innym sofcie tego nie sprawdzałem ale to w takim
razie kaszana. Żeby nie klucze na USB do programów i drukarki to bym wogóle
wyłączył USB.