Polityki grup.

Autor: Krzysztof K. <kowalik_k_at_op.pl>
Data: Sun 22 Nov 2009 - 00:23:46 MET

Mam pytanko. Czy korzystając z przystawki gpedit.msc można ustawić kilka
rzeczy. Zaraz napiszę o co chodzi. Mam na kilku komputerach zainstalowane
Win XP Prof i dodane konta użytkownikom z ograniczeniami. Zainstalowane jest
również Windows Steady State ale chce się tego pozbyć bo zauważyłem pewną
nieprawidłowość. Wszystkie komputery raz na kilkanaście zamknięć nie
zamykają się. Zostaje tylko tapeta pulpitu i kursor i system tak stoi.
Jedyna rada to twardy reset. Sprawdziłem że to napewno Windows Steady State
tylko nie wiem dlaczego. Szukam prostszego rozwiązania żeby nie szukać czemu
tak się dzieje i stąd moje pytanie. W Windows Steady State jest opcja
ukrywania woluminów dysków. W komputerach są po 1 dysku fizycznym i po 2
partycje, każdy system przy starcie montuje 2 lub 3 zasoby sieciowe. W
Windows Steady State ustawiłem żeby tylko te dyski były widoczne C,D i
T,U,S. Podłączenie pendrive nie daje możliwości zkorzystania z niego i o to
chodzi. Czy da się ustawić coś takiego bez konieczności używania Windows
Steady State ?. Bo generalnie zainstalowałem Windows Steady State głównie po
to żeby nie można było korzystać z żadnych zewnętrznych napędów.
I jeszcze jedno pytanko. Czy da się stworzyć jakiś skrypt który ustawiałby
polityki grup. Chodzi mi to że (jeżeli się myle to piszcie) jeżeli dokonam
jakichkolwiek zmian w politykach grup to odnoszą się one do wszystkich
lokalnych użytkowników. A chciałbym tak zrobić że np loguje się na konto
użytkownika z prawami administratora i odpalam skrypt który kasuje wszystkie
restrykcje wynikające z ustawień polityk grup, mam wtedy pełen dostęp do
wszystkiego, robie co mam do zrobienia potem odpalam znowu jakiś skrypt,
restrykcje znowu się nakładają, wologowuje się i pracownik może się
zalogować na konto z ograniczeniami i pracować.

Sorki za taki długi post ale musiałem naświetlić o co mi chodzi.
Pozdrawiam.