Kilka pytań ad instalacji SBS 2008

Autor: Krzysiek <krzysztofogorek_at_gmail.com>
Data: Thu 19 Nov 2009 - 18:38:10 MET

Witam!

Podczas instalacji SBS będzie pytał o nazwę domeny pod jaką ma być
dostępny z zewnątrz. Mam router z tunelami VPN, których używam oraz
domenę w dyndns.org przez którą loguję się do sieci LAN. Mogę to
wykorzystać, czy lepiej podłożyć inną domenę w dynDNS (zmienne IP) aby
były niezależne? Jedna jako dostęp ro routera, a druga jako dostęp
zdalny do sieci SBS?

Klasa podsieci. Do dyspozycji A, B i C. Aktualnie mam A, ponieważ
zazwyczaj łączę się z różnych lokalizacji gdzie są sieci B i C. Takie
rozwiązanie niweluje możliwość powstania konfliktu w adresach. Czy
wybór, decyzja o zastosowaniu danej klasy podsieci ma jakieś znaczenie
lub może mieć wpływ na administrowanie systemem? Pytam, bo zazwyczaj
wszyscy używają klasy C, czasem B. Nie mniej jednak 16mln komputerów
nie zamierzam podłączać ;-) A się kompletnie na tym nie znam ;-)

Pozdr, K.