Re: programy chcące pracować pod Administratora - ostateczne rozwiązanie??

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Thu 19 Nov 2009 - 03:13:36 MET

** Alojzy Zakalec <alojzy.zakalec@gmail.com> wrote:

> Jak instalować program np. do kosztyrosowania pod XP który wymaga do
> zainstalowania, uaktualnień z sieci i czasem do normalnego działania
> uprawnień Administratora?

Nie wymaga uprawnień Administratora. Uprawnienia Administratora to generalnie
*wszystkie* (no modulo niuanse USER/SYSTEM) uprawnienia, wszędzie i w każdym
kontekście. Oprogramowanie, o którym piszesz zapewne chce zapisać coś w
konkretnym katalogu i/lub gałęzi rejestru - wystarczy wybadać co chce robić i
nadać te uprawnienia danej grupie. Kompromis ale lepsze to niż fawać
Administratora.

Po prostu ustaw odpowiednie uprawnienia dla plików i/lub gałęzi rejestru.

> Wszak nikt rozsądny nie chce regularnie pracować na koncie Administratora...

Ja pracuję ale może jestem nierozsądny. :)