Re: CHKDSK - ciągle zgłasza wolne miejsce MFT

Autor: Piotr B. \(pb2004\) <p_borkowski_at_nospamgazeta.pl>
Data: Tue 17 Nov 2009 - 12:39:59 MET

jasiek wrote:

> Mimo odpalenia wcześniejszego CHKDSK/F program nadal twierdzi, że nadal

Chyba chodziło Ci o chkdsk /f.

> jest błąd:
>
> CHKDSK wykrył wolne miejsce oznaczone jako przydzielone w
> mapie bitowej głównej tabeli plików (MFT).
> Usuwanie błędów w mapie bitowej woluminu.
> System Windows znalazł problemy z systemem plików.
> Aby je poprawić, uruchom program CHKDSK z opcją /F (naprawa).

W jaki sposób był uruchomiony chkdsk? Komunikat sugeruje że bez
przełącznika /f lub /r czyli w trybie read-only. W tym trybie wszelkie
takie wskazania należy traktować jako false positive bo filesystem się
zmienia podczas sprawdzania.

> Gdzie są zapisywane kolejne logi ze skanowania aby można je sobie było
> podejrzeć.

W podglądzie zdarzeń. Źródłem będzie ztcp winlogon.

--
Piotr Borkowski