Re: w2k3 cache hdd

Autor: maximus <lot.skasuj_to_at_algrim.skasuj_to.pl>
Data: Sat 14 Nov 2009 - 13:31:40 MET

> 1) Włącz MIME, bo wysyłasz śmieci.
> http://www.grush.one.pl/mime/

dziękuję za sugestię, włączone

> 2) System już to robi.

Niestety nie robi. Gdyby robił nie pisałbym na grupie.
Daje kopiuj i widze że kopiuje mi z prędkością max 10MB/s co jest dla mnie
wielce niezadawalające.

Gdyby keszował operacja kopiowania wyglądała by następująco:
- Cache=400MB
- wydaje komende kopiowania pliku <400MB
- odczyt z predkościa powiedzmy 80MB/s czyli po ok 5 sek system zwalnia mi
zasoby i informuje o zakonczeniu kopiowania
- fizycznie system po tym czasie (ok 5sek.) zaczyna sobie zapisywać dane w
tle ale ja tego już nie widzę
- po 5sek ja moge robic juz dowolne operacje na innych plikach w danej
oplikacji.

Gdy nie keszuje wygląda to tak jak teraz:
- cache systemowy o niewiadomej wielkości (szare opcje w sterowniku)
- wydaje komende kopiowania pliku <400MB
- odczyt z predkoscia powiedzmy 5~10MB/s na sekunde no bo nie buforuje
zapisu wiec ronoczescie podczas odczytu probuje zapisac dane na dysk.
  czyli trwa to ok 7MB/s czyli ok 2min :(
Jak dla mnie 5sek a 2min to ogromna róznica.
(Działanie systemu wygląda wtedy identycznie jak działanie programu smartdrv
pod DOS'em)

Oczywiście obecnie działa to tak jak opisałem w przykładnie drugim a
widziałem już kiedyś jak system w2k3 działa tak jak w przykladzie pierwszym
i bardzo mi sie to podobało, niestety w tym systemie nie widzę tych opcji
aby to zmienic ;(
Jedynie co mi przychodzi do głowu to rodzaj zainstalowanego sterownika do
obsługi HDD ale nie jestem expertem od w2k3 więc liczę że ktoś zna
rozwiązanie zagadki.

> Windows 2003 domyślnie ma włączone faworyzowanie zestawu
> roboczego pamięci buforowej dysku i nie trzeba tego prze-
> stawiać.

bez komentarza, patrz wyżej.

> Rozmiar pamięci buforowej od NT 3.1 jest regulowany auto-
> matycznie i nie da się go narzucać.

NIEPRAWDA.
W windows 2003 serwer da się zmeinić bo już kiedyś pracowałem na innym
komputerze z takimi ustawieniami.
Pomysl jak szybko działa PC jak mu dasz np 2GB bufora - błyskawica.
PS: Mam UPS'a 3kVA więc o utratę danych się nie boję najważniejszym
kryterium w tym przypadku jest szybkośc działania.