Re: Jaki darmowy osobisty firewall do XP polecacie?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 30 Oct 2009 - 02:53:46 MET

Użytkownik "GLaF" <glaf@niema.takiego.numeru.pl> napisał w wiadomości
news:2e2edzfg93nn$.1b5cwitsx3o5m$.dlg@40tude.net...
> Witam.
> Jaki osobisty firewall polecacie do XP? Będzie strzegł kompa razem z
> antywirem Avast, chyba że polecicie jakiś dobry darmowy pakiet
> firewall +
> antywir.
> Moje wymagania to:
> - darmowy
> - bez natrętnych bannerów itp
> - ogólnie dobry
> - żeby podawał od razu pełną ścieżkę dostępu do programu, który chce
> się
> łączyć z netem. Żeby nie było tak, że firewall pyta się, czy program
> [...]

U mnie te warunki spełnia Kerio Personal Firewall 2.1.5, z nakładką
języka polskiego.
Program ma tę cechę, ze nie konfliktuje się z systemową zaporą i u mnie
współdziała z nią.
Jeśli nie znajdziesz go w necie, daj znać.
Dobry jest też Comodo PF (byle bez modułu Defense Plus, dobry moduł, ale
zarzyna kompa), ale nie ma tak rozbudowanej listy aktualnych połączeń.
Do wyrzucania/nie wpuszczania reklam używam też najnowszego Ad-Aware,
współgra i nie konfliktuje się z Avastem (choć nie odpalałbym ich razem,
chodzi o skanowanie, monitory Avasta i AAW mogą współgrać i u mnie tak
jest), pyszczy, gdy jakiś program usiłuje zrobic cos nietypowego, ma też
prosty moduł antywirusowy, konkretnie anty-malware
(antyspyware+antyrootkit, wg samego programu), obecne też w programie
Avast.
W stanie "spoczynkowym", z Avastem, KPF i AAW w pamięci, mam obciążenie
proca 3-5% (to pewnie dlatego, ze Opera trochę szamie). Polecam. Darmowy
dla użycia w domu.

--
Nowy telefon do wiadomej Wiktorii:
{ Tel. 00 38 (098) 534-37-97 } E-mail: vika@mail.zp.ua