"Śpiący" Windows XP

Autor: Marek Kozlowski <kozlowsm_at_mini.pw.edu.pl>
Data: Sun 25 Oct 2009 - 12:08:58 MET

:-)

Niestety, moja znajomość Windows jest umiarkowana (dla mnie FreeBSD,
Gentoo etc są jakieś takie... prostsze... ale to IMHO). Żona używa
Windows XP Professional (angielski, ustawienia lokalne polskie) na
ThinkPadzie T40. BIOS aktualny. SP2 + wszystkie aktualne patche.
"Lekka", prosta, ręcznie robiona konfiguracja (żadnych wizardów, żadnych
"kombajnów", żadnych userfriendly). Żadnych userfriendly systemowych
dodatków od Lenovo/IBM. System przeskanowany -- brak wirusów.

Od dziś rano (jakiś związek ze zmiana czasu?) system zaczął lekko
"wariować" przy przechodzeniu w standby mode. Wygląda tak jakby "usypiał
zanim zacznie usypiać" albo przechodząc w standby raz brał czas nowy a
raz stary -- zasypia OK, ale po wznowieniu pracy pierwsza czynność,
którą wznawia to... zasypianie. Dopiero po drugim obudzeniu jest OK.
Niestety, moja znajomość Windows nie pozwala mi dokładnie prześledzić
wykonywania procesów w momencie przechodzenia w standby ani znaleźć
informacji w logach. Wdzięczny będę za wszelkie sugestie jak usunąć usterkę.

Pozdrawiam,
/M