Re: w2k3 jak xp

Autor: B.G <b0ggacUSUN_at_wp.pl>
Data: Wed 21 Oct 2009 - 16:43:45 MET DST

news:2009102107404000@grush.one.pl...

> XP równie dobrze by się tutaj sprawdził. Ludzie jakoś mają
> nieuzasadnione i magiczne przeświadczenie, że skoro system
> jest "serwerowy", to automagicznie będzie też wydajniejszy
> i stabilniejszy. A wcale tak nie jest...

Używałem kiedyś 180-dniowego triala w2k3.
Zdecydowanie twierdzę że pracował on wyraźnie zgrabniej niż XP. Szybciej
startował, wszystkie jego narzędzia takie jak aplety panelu sterowania,
przystawki administracyjne - szybciej się uruchamiały. Ale to było mniej
istotne.
Najważniejsze że przy pracujących aplikacjach, które korzystały z CPU na
maksa, jego interfejs był znacznie responsywniejszy niż na XP. Znacznie
łatwiejsze/szybsze było (w warunkach dociążenia i to na jednym cpu żeby nie
było niejasności) przełączanie się pomiędzy aplikacjami.
Te ostatnie cechy, pewnie przez lepsze niż na XP zarządzanie czasem cpu, w
domowych odmianach okien pojawiły się dopiero w Viście i 7.
Wszystkie programy jakie używałem wówczas na tym serwerze, łącznie z grami
(OpenGL/D3D) działały. Oczywiście były gry które nie poszły.. ale że ze mnie
gracz przypadkowy, to nie stanowiło to żadnego problemu.
Żal było się rozzstać ;( Gdyby nie cena - to nie wracałbym do XP.

--
B.G