Re: XP - jak usun±ćdrug±instalację

Autor: JoteR <joter_at_pf.pl>
Data: Sun 18 Oct 2009 - 12:44:19 MET DST

"andgrzesiek" napisał:

> Teraz mam 2 dzisłaj±ce XP i konieczno¶ć wyboru jednego z nich na starcie.

Lub odczekania, standardowo 30 s, aż odpali się domy¶lna instancja. Zarówno
ten czas jak i domy¶ln± instancję możesz ustawić w pliku boot.ini, np:

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS

> A do tego potrzebna jest klawiatura na kablu a ja korzystam z
> bezprzewodowej.

Hę? To nie powinno mieć nic do rzeczy, że bezprzewodowa. Przecież sygnał
radiowy zastępuje kabel na poziomie sprzętowym i ma działać niezależnie od
stanu systemu operacyjnego. Prędzej podejrzewałbym wył±czon± w BIOS-ie
obsługę USB Legacy Support (o ile nadajnik jest podpinany pod USB).

> Jak usun±ć t± drug± niepotrzebn± już instalację XP?

Ja bym j± jednak zostawił, bo nie znasz dnia ani godziny ;-)
A usun±ć j± można wyrzucaj±c z pliku boot.ini wpisy dotycz±ce drugiego
systemu i zostawiaj±ć tylko te (zakładaj±c, że ta "wła¶ciwa" instalacja jest
na pierwszej partycji pierwszego dysku):

[boot loader]
timeout=1
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP
Professional" /fastdetect /NoExecute=OptIn

i ręcznie kasuj±c katalogi Windows, Program Files i Documents and Settings z
drugiego dysku.

JoteR