Re: Katalog ukryty/na hasło

Autor: Piotr Krzyżański <piciu_at_it-faq.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 15:09:42 MET DST

news:1q4e6tyfl9izm.dlg@kwinto.prv...

> Piotr - a Ty, widziałeś gdzieś jakieś statystyki, czy tylko Ci się tak
> wydaje? Popatrz, zapuściłem dwa zapytania w Google: +"enablelua=0" +log
> +Combofix zwraca 48200 wyników, a +"enablelua=1 +log +Combofix - 5310.
> To samo zapytanie w Googlegroups zwraca 2190 i 28 wyników... uważasz, że
> Google kłamie?

Szukałeś takich wyników dla XP i userów pracującch
na koncie użytkownika?

> No, skoro nie widzisz różnicy, to założę się, że... pracujesz jeszcze na
> XP. Zgadza się? ;-).

Przecież widać jakiego OE używam...

> Uwierz, nie wszyscy użytkownicy Visty bezmyślnie zatwierdzają wszystkie
> okienka, jakie się pojawiają na ekranie. Niewątpliwie UAC daje wszystkim
> *szansę* na uniknięcie wirusa, i niektórzy potrafią ją wykorzystać. I
> choćby z tego tylko powodu Vista bezspornie jest systemem
> bezpieczniejszym od poprzednika.

Oczywiście, że nie wszyscy, ale ogromna większość. W dalszym ciągu
system potrzebuje antywirusa, tylko ciekawe po co, skoro UAC
może sprawę załatwić... Nie załatwi, jeżeli użytkownik nie będzie
świadomy - ten świadomy poradzi sobie bez UAC - zresztą
takich radzących sobie z XP bez UAC jest na pewno wielu.

> Ale jest pewna różnica. W XP user często nie chce, a i tak dostanie
> wirusa. Bo nic go nie ostrzeże, że "coś" bez jego zgody ingeruje w
> system. Nie zobaczy żadnego okienka. Parafrazując Twoją opinię o UAC,
> można by więc napisać, że cały system XP to jedna wielka dziura
> bezpieczeństwa...

Nie jest na pewno, kiedy pracujesz na koncie usera. Proteza typu UAC daje
złudne poczucie bezpieczeństwa, takie samo jak antywirus bez aktualizacji, czy
źle skonfigurowany firewall. W dalszym ciągu uczy sie użytkownika do
pracy na koncie z prawami, które do niczego nie są potrzebne.

Piciu