Re: OEM

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sun 11 Oct 2009 - 14:37:43 MET DST

Marek pisze:
> Jak to jest z licencjami OEM? Kiedys byly tylko z nowymi komputerami, teraz
> podobno kazdy moze doinstalowac do swjego komputera, ale raz i wyrzucajac
> komputer trzeba wyrzucic soft i nie ma wsparcia microsoft. Z kolei przy win
> 2008 serwer oem jeden ze sprzedawcow pisze, ze sprzedac mozna tylko z nowym
> serwerem. Mógłby mnie ktoś "oświecić" ?

Oprogramowanie OEM może nabyć tylko podmiot będący twórcą
sprzętu komputerowego, czyli albo firma zajmująca się skła-
daniem komputerów i odsprzedająca je w formie kompletnej
(z zainstalowanym oprogramowaniem) albo użytkownik indywi-
dualny *sam* składający swój komputer i instalujący opro-
gramowanie.

Mogę się oczywiście mylić, ale wydaje mi się, że licencja
OEM jest wspólna dla wszystkich systemów Microsoftu, a więc
sprzedawca pewnie trzyma się starych zasad, gdy faktycznie
trzeba było sprzedać system choć z jakąś częścią komputera.
Powinieneś być w stanie kupić luzem tak Vistę OEM, jak i
Windows Server 2008 OEM. Oczywiście, w obydwu przypadkach
musisz sobie sam poskładać komputer/serwer z części, sam
zapewnić obsługę techniczną i trwale związać oprogramowanie
OEM z danym zestawem komputerowym.

Jeżeli się mylę -- niech mnie ktoś z lepszym doświadczeniem
w kwestiach prawno-licencyjnych poprawi.

|                 |  Politechnika Śląska                   |