Re: Katalog ukryty/na hasło

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 17:13:26 MET DST

Dnia Sat, 10 Oct 2009 13:59:38 +0200, Piotr Krzyżański napisał(a):

> Użytkownik "Radosław Sokół" <rsokol@magsoft.com.pl> napisał w wiadomości

> Poczytaj grupy związane z Vistą i jak ona sobie radzi z wirusami.
> W dalszym ciągu cała masa tych systemów jest zawirusowana, że
> nie wspomnę o dziurze w SMB. Zobaczymy co będzie jeśli Vista/7
> będzie miała tyle użytkowników co XP

A te zawirusowane Visty nie miały czasem wyłączonego UAC? ;-). Bo wiesz,
jak piszesz "poczytaj na grupach", to od razu zapala mi się czerwone
światełko...

[...]
> Generalnie - nie chcę, żebyś sądził że uważam XP za lepszy system
> od Visty/7. Zauważam tylko pewne fakty z mojego podwórka.
> UAC w ogóle nie podniósł bezpieczeństwa.

Czyżby? Ja mam całkiem inne spostrzeżenia. Przykładowo, skonfigurowałem
ponad rok temu pewnemu młodemu człowiekowi notebooka z Vistą. I patrz,
całkiem niedawno zgłosił się do mnie z prośbą o podanie hasła do konta
admina, twierdząc że nigdy go nie znał i nie używał... ciekawe, prawda?
Oczywiście żadnych wirusów u niego nie było, choć codziennie korzystał z
Internetu i z poczty email.

UAC to jednak całkiem co innego niż XP-kowy runas: zamiast uruchamiać
aplikacje na prawach innego użytkownika, pozwala podnieść uprawnienia
*temu samemu* użytkownikowi. Inaczej mówiąc, spersonalizowane pliki i
zapisy w rejestrze umieszczane są w Viście w profilu danego usera, a nie
(jak w XP) w profilu jakiegoś administratora, skąd trzeba je było
później pracowicie wydłubywać. Pozwoliło to w końcu na bezproblemową
pracę na koncie z obniżonymi uprawnieniami, czyli na coś, czego w XP nie
dało się osiągnąć żadnymi metodami. Nie powiesz chyba, że obniżyło to
bezpieczeństwo?

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/