Re: [w2ksp4] Jak tryb awaryjny w rozdzielczosci 800x600 ?

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 10 Oct 2009 - 12:10:04 MET DST

Mariusz Kruk pisze:
> Do wykorzystania w typowych zastosowaniach domowych, to przede wszystkim
> trzeba by było nie otwierać wszystkich usług na świat domyślnie. Jakoś
> mam wiele hostów niewindowsowych, na których nie mam żadnego firewalla
> i nie mam problemów. A nagle okazuje się, że we Windows jest konieczność
> filtrowania, bo jeden z drugim nie pomyślał, że usługę można przypiąć
> tylko do jednego interfejsu (albo wręcz ograniczyć do zakresu IP).

Owszem. I tutaj też Vista DUŻO zmieniła, jeżeli o tym nie
wiesz. Dlatego też walczę z Windows XP, który dopiero od
SP2 zaczął też podążać tą ścieżką.

> I po diabła to komu? Poważnie pytam. (weź pod uwagę co napisałem wyżej).

Bo typowi użytkownicy nie wywnioskują nic z informacji, że
komputer usiłuje nawiązać połączenie z portem 25/tcp, ale
mogą już coś zajarzyć, jeżeli im się wyświetla informacja,
że zainstalowany 2 dni temu program fjdhfjs.exe próbuje
wysłać pocztę i jest podejrzany o rozsyłanie spamu.

> Tzn. że bez UAC-a żyje się bardzo dobrze.

Jeżeli się myśli. 90% użytkowników nie myśli. Więc używaj
sobie systemu bez UAC ale lobbuj za tym, żeby był obecny
i domyślnie włączony na restrykcyjnych ustawieniach.

|                 |  Politechnika Śląska                   |