partycje z W7 + inne pytania

Autor: Szymon von Ulezalka <sz.gruszczynski_at_googlemail.com>
Data: Thu 08 Oct 2009 - 11:26:47 MET DST

witam.
sciagnalem sobie (ze strony microsoftu) windowsa 7 64 bitowego,
zastanawiam sie teraz nad podzialem dysku: chce miec 3 partycje: na
system, na aplikacje, na dane uzytkownika. dysk ma 600gb (tj. tyle
moge przeznaczyc na windowsa).
czy taki uklad bedzie odpowiedni:
1. C - 20gb
2. D - 90 gb
3. E - reszta.
wszystko byloby na ntfs, do tego mam pytania:
jak skonfigurowac system (domyslam sie, ze jakas zmienna), by
aplikacje nie-systemowe (czyli nie updaty etc, tylko zwykle uzytkowe
programy) instalowaly sie domyslnie (w wersji 32 bitowej) do
D:/programy/32bit/
a 64 bitowe do D:/programy/64bit/

domyslam sie, ze trzeba zmienic jakas zmienna- tylko jaka (i jak)? czy
takie odseparowanie programow niesie za soba jakies ryzyko
niekompatybilnosci (w sensie: jakis program nie bedzie dzialal)?

drugim pytaniem jest: jaka zmienna (i ponownie, jak ja zmienic)
odpowiada za to, ze, gdy tworzy sie standardowe konto uzytkownika (tj.
juz po instalacji), to np katalogi ('my music' 'my downloads' etc) sa
tworzone w C:/Users/nazwa_uzera :? chcialbym to przeniesc na E:/home/
nazwa_uzera - tak, by dla wszystkich aplikacji odpalanych przez uzera
to bylo 'przezroczyste' (czyli zadna aplikacja nie chcialaby uzyskac
dostepu do C:/Users/nazwa/moje_ulubione tylko do E:/home/nazwa/
moje_ulubione )

pozdrawiam
szymon