Dla potomnych - przesiadka na AMD 770 i błąd w XP

Autor: =Marcos= <marcos_at_wyprawa.NOSPAMNOSPAM.info>
Data: Thu 01 Oct 2009 - 14:38:53 MET DST

Przeszedłem już na piątą płytę główną na jednej instalacji Windowsa XP. Tym
razem było najtrudniej. Poprzednio miałem płytę MSI K8T Neo2 na chipsecie
VIA K8T800. Teraz zainstalowałem MSI 770-C45 na chipsecie AMD 770.

Po zmianie sprzętu każda próba uruchomienia Windowsa kończyła się restartem
po ekranie "Zapraszamy", tuż po napisie "Rejestrowanie ustawień systemowych"
czy coś w tym stylu. W trybie awaryjnym to samo. Windows XP w trybie
awaryjnym ruszył dopiero po włączeniu zintegrowanej na płycie karty
sieciowej. Bez tego ciągłe restarty. Myślałem cały czas, że może zostały
jakieś śmieci z starych sterowników od sieciówki, karty dźwiękowej albo
graficznej, ale w końcu po kodach błędu z bluescreena znalazłem na jakimś
forum informację, że chodziło o stary sterownik od skanera, który dawno nie
był podłączany do komputera. Możliwe, że ma to związek z faktem, że nowa
płyta nie ma LPT.

W każdym razie - błąd PAGE FAULT IN NON PAGED AREA, kody błędu 0x00000050,
0xFFFFFFE8, 0x00000001, 0x805255B4.

Rozwiązanie - zmienić nazwę lub usunąć sterownik scandrv.sys od skanerów
Plustek.

--
Marcos
[Marek Ślusarczyk]