dwie karty sieciowe nie pinguja sie. (vista home premium)

Autor: mrkramer <hhfm_at_poczta.fm>
Data: Sun 13 Sep 2009 - 22:09:25 MET DST

Witam

Nie wiem dlaczego tak jest i nie moge znalezc w internecie zadnego opisu
  dot. tego problemu. Nawet nie wiem jak to wygooglac.
Juz przechodze do meritum zagadnienia.

Mam karte sieciowa fizyczna WiFi (dalej bede pisal NIC=Network Interface
  ...). Adres IP uzyskuje z serwera DHCP na routerze. Doadalem sobie NIC
Loopback i adres ustawilem z adresem IP innej klasy. Karta fizyczna ma
adres klacy C loopback ma adres klasy A.
Kiedy pinguje normalnie (zaraz sie wyjsni co mam na mysli mowiac
"normalnie") to obie karty mi odpowiadaja bez problemu.
Natomiast jak chce wyslac ping z danego interfejsu to juz zaczyna byc
cos nie tak, bo zarowno z jednej jak i z drugiej dostaje blad:

PING: transmisja nie powiodła się, kod błędu 1231.

Tblica routingu jest dobra, zreszta sam system ja sobie ustawia wiec nie
trzeba bylo w nia ingerowac.
Wszystkie mozliwe firewall'e wylaczone.
Obie karty ustawione sa, ze znajduja sie w sieci prywatnej (publiczna
wlacza firewalla automatycznie). Oczywiscie NIC loopback po restarcie
zawsze jest ustawiany przez system w siec publiczna (nie wiem dlaczego i
to jest kolejna rzecz ktorej nie rozumiem dlaczego tak jest) pomimo
ustawienia jej w siec prywatna.
podczas prob pingowania zawsze przestawiam NIC loopback w siec prywatna.

Dla testow podobna rzecz zrobilem na vmware pod systemem XP.
Tam smiga wszystko bez problemu. choc troszke bardziej utrudniony jest
sposob pingowania z konkretnego NIC to jednak tez mozna i tam wszystko
chodzi. Malo tego. Jak dodalem do routingu w viscie xp'kowe dodatkowe
karty sieciowe to vista spokojnie je pingowala od momentu kiedy pojawily
sie w tablicy routingu sieci na xp'kowym hoscie .
Oczywiscie Xp visty tez nie moze pingnac na zadna karte, pomimo
ustawienia routingu na nim.

Wniosek jest dla mnie taki, ze routing jest ok ale cos w tej viscie
pokopali z siecia. Tylko do diabla co?????!!!!!

Pomzcie prosze bo ja juz nie wiem o co chodzi.
Nawet nie wiem do jakich materialow sie podczepic w dokumentacji MS.