Systemik backupu

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sun 06 Sep 2009 - 23:05:41 MET DST

Szukam jakiegoś systemiku backupu pod Windows. Generalnie system ten będzie
działał na serwerze Windows 2003 i backupował kilka innych serwerów na
pudełeczko NAS. Dostęp do NAS jest via iSCSI, CIFS itp. więc na serwerku
widnieje on po prostu jako dysk. Chcę bakupować inne serwery Windows w LANie
więc fajnie by było jakby np. klient/agent takiego systemu miał możliwość
używania VSS. *Oraz* (to istotne) chcę nim też backupować kilka Linuksów
siedzących w DMZ, więc serwerek backupu musi działać na zasadzie inicjowania
połączeń do klienta/agenta w DMZ (w drugą stronę z oczywistych względów nie
można). Na serwerach w DMZ wolałbym niczego nie instalować (jest już SSH ew.
można dodać SMB czy FTP) ale jeżeli agent tego byłby sensownie spaczkowany to
również nie powinno być problemu.

Co polecacie?