Re: Win7 i ffdshow

Autor: Tomek G³owacki <t_gl_nospam_at_srakapraptaka_o2.pl.invalid>
Data: Fri 04 Sep 2009 - 17:02:41 MET DST

Tomek G³owacki pisze:
> Witam serdecznie,
>
> Po zainstalowaniu ju¿ finalnej wersji Win7 (dla formalistów - legalna z
> MSDNAA) mam problem z ffdshow. Jak bym mu nie wymusi³ "merit" to i tak
> Windows preferuje swoje kodeki video (z audio jest ok). Fajnie, niby s±
> wszystkie i dzia³aj±, ale wielu dodatkowych funkcjonalno¶ci ffdshow
> zwi±zanych z przetwarzaniem obrazu mi braknie... (np. napisy, gamma)
>
> Czyta³em, ¿e Windows 7 blokuje kodeki zewnêtrzne, preferuj±c te bazuj±ce
> na nowej nie DirectShow architekturze... no ale w build 7100 tego
> problemu nie by³o, tak samo jak i w 7000.

> [...]

Odpowiem sobie sam. Sprawa nie jest taka prosta, dora¼nie rozwi±zuje j±
Media Player Classic (bo sam buduje ³añcuch odtwarzania/dekodowania czy
jak to tam nazwaæ...)

Inne DSowe odtwarzacze (np. Bestplayer 2, Subedit Player) nie bêd±
dobrze dzia³aæ bez zasadniczych zmian w rejestrze.

Opis zmian tu:
http://www.hack7mc.com/2009/04/replacing-the-default-dtvdvd-decoder-without-breaking-live-tv-playback.html

ale to te¿ jako¶ nie rozwi±zuje problemu do koñca, bo wszelkie odmiany
MPEG4 dalej id± "po Windowsowemu", choæ pewnie szukaj±c da siê podmieniæ
resztê w rejestrze korzystaj±c ze wskazówek jak w powy¿szym linku....

Najszybciej i najpro¶ciej pomo¿e Shark Windows 7 codec pack, ma fajny
panel umo¿liwiaj±cy zmiany na ¿ywym organi¼mie, zapewne wprowadzaj±ce
zmiany do rejestru. To faktycznie dzia³a. http://shark007.net/

Problem solved ;)

Pozdr,
Tomek