Udostępnianie połączenia - jak zablokować host w LAN?

Autor: Artur Frydel <artur.frydel_at_gmail.com>
Data: Fri 28 Aug 2009 - 08:01:02 MET DST

Witam.

Jest sobie mała sieć LAN (192.168.0.0/24 - około 30 hostów).
W tej sieci jest sobie jeden komputer który ma włączony ICS (udostępnianie
połączenia sieciowego), i za pomocą PLAY Online ma za zadanie "dać neta"
paru stacjom umieszczonym w tejże sieci. Wszystko gra i buczy - internet
na danych stacjach jest.
Pytanie;
Jak najprościej zablokować internet innym maszynom w tej sieci LAN?
Pomijam tutaj słabe zabezpieczenie oparte na nie wpisywaniu domyślnej
bramy dla innych hostów. Gdyby to był linuks, to życie byłoby prostsze ;)
Wpisałbym sobie DROPa w FORWARD i zapomniałbym o sprawie.
Czy jestem zdany na kombajn typu Winroute (który zresztą jest płatny), czy
też mogę sobie to zablokować jakąś inną - darmową aplikacją? Chodzi mi
tylko o funkcjonalność typu "udostępnij sieć komputerowi A,B,C a reszte
zablokuj".

--
bzyk | artur.frydel [at] gmail.com
Seen it all, done it all, can't remember most of it.