Re: TrueCrypt, szyfrowanie i klucz na USB

Autor: Rafal M <rafal.markiewicz_at_gmail.com>
Data: Fri 21 Aug 2009 - 17:47:39 MET DST

On 21 Sie, 09:19, "Latet" <la...@mxxxx.pl> wrote:

> Nie wiem jak TrueCrypt zabezpiecza przed zgdywaniem (czy po kilku nieudanych
> próbach coś blokuje?).

Nic takiego nie ma.

>Nie wiem w ogóle jak wygląda monit podania hasła w
> przypadku startu systemu z zaszyfrowanej partycji. Być może trzeba znać ustaloną
> kombinację klawiszy, aby go wywołać?

Zalezy jak sobie ustawisz. Domyslnie sie przedstawa jako TC i prosi o
podanie hasla.
Natomiast w opcjach TC mozna to sobie dowolnie zmienic (np na caly
czarny ekran, wtedy nawet nie widac jak wpisuje sie haslo, nie
wyswietla infa ze haslo jest np bledne. Po prostu - wpiszesz dobre
haslo TC bootuje dalej. Wpiszesz zle haslo - bedzie zero reakcji).

> Nigdy nie szyfrowałem partycji systemowej.
> Natomiast bardzo intensywnie używam TC do szyfrowania partycji zwykłych z
> danymi, a także do tworzenia plikowych kontenerów zaszyfrowanych treści i jestem
> bardzo zadowolony z tego programu.

Pamietaj, ze jak bedziesz sobie szyfrowal system, to musisz miec plyte
CD-rw, zeby przygotowac sobie dysk ratunkowy.

Pozdrawiam
Rafal