TrueCrypt, szyfrowanie i klucz na USB

Autor: Piter <piter.236_at_gmail.com>
Data: Thu 20 Aug 2009 - 19:13:09 MET DST

Witam,

Aktualnie używam Windows 7 RC. Chciałbym zaszyfrować dysk twardy, a
przynajmniej partycję systemową. Jako, że Windows 7 Ultimate kupować
raczej nie zamierzam, nie chciałbym przyzwyczajać się do BitLockera. Z
tego powodu interesowałoby mnie użycie TrueCrypta. Ponadto istotne dla
mnie jest, aby klucz przechowywany był na pendrive. Tj. - podobnie jak
w przypadku BitLockera - nie mam modułu TPM w laptopie, szyfruje
partycję systemową, ale podczas włączania komputera musi być włożony
pendrive z kluczem, aby komputer się uruchomił. Ewentualnie później
jakieś hasełko do wprowadzenia.

Ktoś może rzucić linkiem do opisu wykonania takiego scenariusza z
aktualną wersją programu?
Jakieś modele pendrive do polecenia w tym celu?