Re: Otoczenie sieciowe - muli strasznie

Autor: Doxent <doxent_at_NOSPAM.gazeta.pl>
Data: Wed 12 Aug 2009 - 17:10:05 MET DST

> skrótami? Skróty sa złe bo często powstaje nowy udział lub komputer jest
> nieosiągalny i przypadkowe najechanie na taki skrót to kilkuminutowa
> zwiecha powłoki.

Otoczenie sieciowe w systemach MS to jeden wielki 'pain in the ass'.
Szwankuje od czasów Windows 95 chociaż wtedy było z tym najmniej problemów.
Ja tam radzę sobie tym, że zapamiętuję nazwy komputerów oraz nazwy
udostępnionych udziałów jak np dyski i katalogi następnie prawoklik na Mój
komputer > mapuj dysk sieciowy > \\nazwa_kompa\nazwa_udzialu. Działa za
każdym razem, kompy nie muszą być nawet w sieci o tej samej nazwie . Dość
często mimo tej samej sieci takie kompy nigdy nie wyświetlają się w
otoczeniu choćby nie wiem jakie zabiegi tworzyć.
można też napisać plik bat i użyć komend 'net use x:
\\nazwa_koma\nazwa_udzialu'.