Re: Pytania początkującego viściarza

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Sat 08 Aug 2009 - 22:51:36 MET DST

** alburnus <korlinski.WYTNIJ@gazeta.pl> wrote:

> Stałem się dumnym posiadaczem laptopa z preinstalowaną Vistą Home Premium. I
> tu nasuwa mi się kilka pytań odnośnie systemu MS z rodziny 6. 1. System
> roztył się znacznie w porównaniu z XP. Czego można bezpiecznie się pozbyć
> (wyrzuciłem już masę dołączonego softu)? Np. stwierdziłem w katalogu system32
> wiele podfolderów typu de-DE (zawierające, jak zobaczyłem, pliki z
> rozszerzeniem mui, czyli nakładki językowe na system). Czy można pozbyć się
> folderów z nieużywanymi językami?

A w czym Ci one przeszkadzają? Pewnie masz dysk 160GiB, a te pliki zajmują
raptem kilka. Używaj normalnie laptopa i nie zastanawiaj się nad takimi
pierdołami zawczasu - skończy Ci się miejsce to kupisz większy i tyle. Szkoda
życia na takie dywagacje. Przyjmij, że to pliki systemowe i tyle.

> 2. W głównym katalogu dysku znajduje się folder ACER (producent laptopa) z
> aplikacjami i sterownikami (kilka GB). Czy wystarczy nagranie go na płycie i
> usunięcie?

Ta.

> 3. Dysk zawiera, oczywiście, jedną partycje (nie licząc ukrytej typu
> recovery). Czy wbudowane narzędzie Visty jest wystarczająco bezpieczne do
> jego podzielenia?

Zawsze operowanie na żywca na partycjach jest niebezpieczne. Zrób sobie backup
danych - nie masz jeszcze danych? To czego się boisz? Najwyżej przywrócisz
recovery i tyle.

> 4. Jak można przenieść pliki typu $ (konkretnie $Bitmap, który usadowił się
> na środku dysku i determinuje jego podział za pomocą narzędzia z Visty)?

Znowu chcesz coś robić za system - PO CO chcesz przenosić ten pli? W czym
konkretnie Ci przeszkadza? On z jakiegoś powodu jest na środku dysku.