Re: B. dlugi czas palenia plytek DVD (Win XP, wspolczesny laptop)

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 07 Aug 2009 - 15:02:07 MET DST

Użytkownik "poli " <300ton@WYTNIJ.gazeta.pl> napisał w wiadomości
news:h5h0qg$mn6$1@inews.gazeta.pl...
> Zarówno na czystym jak i "zpoprawkowanym" systemie nagrywanie płyty
> DVD trwa
> wieczność. Tryb pracy: DMA, kable zamieniane. Nagrywane płyty zarówno
> za
> Gdzie szukać przyczyny? Jak to rozwiązać?

Czy prędkość nagrywania ustawiona na max, albo na jakąś istniejącą
wartość z listy?
Czy przy czytaniu jakichkolwiek płyt pojawiają się błędy odczytu? (I -
czy często?)
Czy nagraną płytę napęd czyta? Czy czytają ją też inne napędy?

Zastanawiałem się nad zlym napięciem zasilającym nagrywarkę... o
właśnie, czy inna włożona nagrywarka ma taki sam problem?... czy oba
napięcia (+5 i +12 woltów) mieszczą sie w tolerancji +- 5%?
Napęd primary, slave, czy może SATA, ustawienia w BIOSie...? Prędkość
nagrywania, ta niska, stabilna, czy skacze? Firmware w urządzeniu
najnowszy? Napęd na taśmie wspólnej z dyskiem, czy na osobnej? Bo Twój
kłopot jest taki, jakby napęd jednak pracował w PIO... Czy inne nośniki
nagrywają się prawidłowo?