Re: Konsola odzyskiwania restartuje komputer

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Thu 06 Aug 2009 - 16:18:20 MET DST

Użytkownik "karol" <karol@kot.pl> napisał w wiadomości
news:h5ecsi$b3t$1@node1.news.atman.pl...
> Witam!
>
> Mam problem z komputerem, ktory przestal sie uruchamiac.
> W czasie normalnego startu wyświetla się komunikat o uszkodzeniu
> katalogu \windows\system\
> I kaze odpalić system z płyty i włączyć konsole do odzyskiwania [r]
> Odpalam z płyty, system startuje, pojawia sie konsola z pytaniem o
> wybor ukladu klawiatury.. wciskam OK i komputer sie restartuje.... czy
> ktos ma

A wybierasz ten układ? Hmm.. bo OIDP, konsola pyta o to, do której
"instancji", czy jak to zwą, nazwa mi uleciała :) Windows chcesz się
zalogować. Nie wybranie systemu, a jedynie naciśnięcie ENTER spowoduje
właśnie restart komputera. Pamiętaj, logujesz się jako administrator.

> pomysl co to moze byc?
>
> Jak uruchoic stary stsem?
> Nie chce reinstalowac wszystkiego..

Spróbuj użyć jakiegoś małego Linuxa, lub innych narzędzi... do wyboru
Ultimate Boot CD, czy Hiren's Boot CD (ten drugi trochę trudno zdobyć,
ale jest to realne).
Po prostu spod tego Linuxa, bądź innego środowiska (jest nakładka
oferująca zapis/odczyt NTFS w DOSie) popodmieniaj te pliki co trzeba i
powinno polecieć.
Jednakże pamiętaj, to ważne, aby przed naprawami upewnić się, czy
struktura systemu plików nie została uszkodzona. Wprawdzie NTFS jest
wyraźnie odporniejszy na uszkodzenia (czego i ja sam doświadczyłem), ale
żaden nie jest idealnie odporny. Działanie na uszkodzonym filesystemie
może spowodować pogłębienie uszkodzeń, powstanie nowych i żegnajcie dane
(pół biedy, jeśli to będzie "zdjęcie cioci tydzień temu na działce").

Najlepiej, jeśli to możliwe, przypiąć ten dysk gdzieś do drugiego kompa,
zbackupować dane, tzn, skopiować wszystko gdzieś w bezpieczne miejsce.
DOPIERO POTEM wykonaj z wiersza poleceń chkdsk /f d:, gdzie w miejsce d:
wstawiasz literkę napędu pod jaką widziany jest dysk. Jeśli podejrzewasz
uszkodzenie nośnika, to analogicznym przełącznikiem będzie /r. Pamiętaj,
pośpiech jest wskazany tylko przy łapaniu pcheł. Lepiej robić coś o 5-10
minut dłużej, a nawet o pół dnia, ale zrobić to bezpiecznie. Bo na
szybko moooże się uda, ale i może się nie uda.

W ostatnim czasie był tu nieco podobny problem ze startem... przeszukaj
archiwum grupy, napisałem dość obszernie (i rada okazała się skuteczna).
Podpowiem tylko temat - "Ekran STOP itd.", znajdzie się łatwo,
sprawdziłem.
Także w Google znajdziesz jakie pliki mają być przekopiowane i co
zrobione potem.
Do dziela bracie, a jak sobie z czymś nie poradzisz, to pisz, pomożemy.
Pamiętaj, bądź ostrożny, pytaj, jeśli czegoś nie wiesz.
To jest jak nóż kuchenny, można kogoś zabić, ale i można przyrządzić z
jego pomocą wspaniałe żarcie, zależy, jak użyjesz.