Re: Konta domenowe

Autor: ..:: sjf ::.. <somebody_at_unknown.org.invalid>
Data: Mon 03 Aug 2009 - 22:22:05 MET DST

W dniu 2009-08-03 10:35, podgik-poznan pisze:
> Witam
>
> Mam domenę w Windows 2003. Stacje na XP.
> Hasła zmieniamy co 30 dni.
> Ostatnio często zdarza się że użytkownik po dłuższej nieobecności loguje
> się ale nie ma dostępnych swoich dysków sieciowych. Dopiero jak się
> wyloguje i ponownie loguje to ma komunikat i tym że upłynął termin
> hasła. Jak zmieni to wszystkie dyski są dostępne.
>

> Sytuacja jest uciążliwa dla użytkownika.
>
> Czy można ustawić coś takiego że nie można zalogować się do profilu
> lokalnego jak konto w domenie ma nieważne hasło?
A w jakim celu logują się na konta lokalne zamiast domenowe? Czy może
raczej masz na myśli, że odłączają kabel sieciowy i logują się? Taka
sytuacja ma miejsce np. na laptopach.
Rozwiń co znaczy "logowanie do profilu lokalnego".
> Co o tym sądzicie, czy może ważność konta komputera tutaj przeszkadza?
U mnie na laptopie nie mam takiej sytuacji, tzn. żeby ważność konta
wpływała na podłączanie dysków sieciowych w opisany przez Ciebie sposób.
Gdy wygasło hasło (minął termin jego ważności), przy logowaniu otrzymuję
komunikat informujący o potrzebie zmiany hasła. Po zmianie zasoby
sieciowe są normalnie podmapowane.

--
Szczepan J. Fijał :: sjf @ 50°07'N 18°58'E
xmpp:sjf@jabster.pl | tlen:sjf | gg:2604451 | skype:s.fijal?call