Re: Uprawnienia do zapisu na partycji.

Autor: Artur Frydel <artur.frydel_at_gmail.com>
Data: Fri 31 Jul 2009 - 22:51:06 MET DST

Grzegorz Niemirowski wrote:

> Przecież masz tam opcję zastosowania uprawnień dla podfolderów.

No właśnie.
Zaznaczam w tej opcji; zastosuj do - ten folder, podfoldery i pliki.
Pomimo tego z niektórych katalogów dalej mogę kasować jako user
"ograniczony"

Na przyklad w jednym z takich katalogów jest sobie plik (jakaś mptrójka).
I teraz robię test - specjalnie we właściwościach tego pliku nadaję dla
usera Kasia (użytkownik ograniczony) w pozycji Usuwanie - Odmów. W
zakładce Czynne Uprawnienia NIE jest zaznaczona opcja "Usuwanie". Pomimo
tego user Kasia dalej może sobie ten plik usunąć. O ile dobrze rozumiem
komunikat windowsa, to "Odmów" ma zawsze pierwszeństwo nad "Zezwalaj",
tak więc IMO inne uprawnienia nie powinny być tutaj problemem... Czy
problemem może być to że niektóre z tych katalogów są edytowane przy
pomocy ntfs-3g (linuksowy moduł do pracy z ntfs)?

> No zaraz zaraz, chown służy do zupełnie czego innego. chown nie ustawia
> uprawnień tylko właściciela. Do zmiany uprawnień jest chmod.

Oczywiście masz rację. Myślałem chmod, a palce wystukały sobie chown ;)

--
Artur 'Bzyk' Frydel
"W Królestwie Środka nigdy nie wiadomo, co jest przysłowiem, a co zwykłą