Re: Vista i PAE - jak sprawdzić czy działa?

Autor: dziobu <xxxxxxxx_at_xxxx.xx>
Data: Sun 26 Jul 2009 - 11:56:03 MET DST

Dnia 7/26/2009 11:26 AM, Użytkownik Radosław Sokół napisał:

> Jak?

bcdedit /set pae forceenable

> A jakiego oprogramowania do RAM-dysku używasz? I czy faktycz-
> nie ma ono możliwość omijania zarządzania pamięcią jądra NT?

Sprawdzałem rózne. Obecnie mam Gavotte ramdisk.

> Poza tym co rozumiesz przez "na nic nie wpływa"?

Wyłączam plik wymiany.
1. Odpalam system. Sprawdzam ilość zajętej pamięci.
2. Instaluje 1GB ramdysk, zapycham go śmieciami, sprawdzam ilość wolnej
pamięci.

Oprócz tego zacząłem otwierać zdjęcia aż photoshop napisał że nie ma
pamięci. I w obu przypadkach było to samo.

Utworzenie ramdysku bez ustawionej opcji by zrobił to używając bloku
niewidocznego dla systemu, widocznie wpłyneło na te wartości, tzn
pamięci było po prostu o 1GB mniej. Stąd wnioskuje że obecnie ramdysk
jest w obszarze którego system nie używa.

> O ile mi wiadomo, Vista zawsze używa PAE, jeżeli dysponuje
> się mikroprocesorem obsługującym NX (czyli blokadę reali-
> zacji kodu z obszarów danych i ze stosu).

Też tak czytałem. Ale u mnie sie nie sprawdziło.

> Ale 32-bitowa Vista ma zablokowaną obsługę pamięci poza gra-
> nicą 4 GiB nawet przy włączonym PAE.

Mam 4 GB. Prolem w tym że system używa tylko 3070MB. I chciałem
pozostałą ilośc wykorzystać.

--
Pozdrawiam
dziobu