Re: oznaczanie plików kolorami

Autor: Radosław Sokół <rsokol_at_magsoft.com.pl>
Data: Sat 25 Jul 2009 - 23:42:00 MET DST

W dniu 25.07.2009 10:46, Piotr Smerda pisze:
> Z tym nie ma problemu - po to są zakładki w TC, BARDZO ułatwiają pracę.

Tyle że dodając zakładki, dodatkowe okna i pracę z jednym
panelem w oknie (zamiast dwóch) szybko dojdziemy do zwyk-
łego przeglądania folderów w trybie detali.

> Hmmmm ja raczej po nazwach się orientuję co w danym folderze mam, pliki
> (rozumiem, że chodzi Ci o sortowanie po czasie/wielkości/atrybutach itp.)
> da się też sortować w TC na różne sposoby. Dodatkowo można filtrować itp.

Chodzi raczej o to, że po samym *położeniu* ikony w oknie
można identyfikować dany plik, nawet nie patrząc po nazwach.
Ja często wyszukuję najpierw grupę plików po charakterystycz-
nych miniaturkach, a potem dopiero wybieram jeden z kilku po
nazwie.

> Wiesz, w Windows Explorer nie ma wielu funkcji, które są w TC. Ja bym
> raczej poszedł w kierunku "uzupełnienia dla WE" a nie krytyki, że jest "zły
> inaczej".

Nie jest uzupełnieniem, bo nie rozwija pomysłu z WE, ale
ponownie implementuje pomysł (bodajże) Johna Sochy.

> Ja posługuję się i jednym i drugim narzędziem (uważam że dość sprawnie) i
> znam wady i zalety obu, ale jednak daleki jestem od nazywania TC "złym
> inaczej" a WE - "jedynym słusznym mimo, że niedoskonałym".

A ja TC (szczególnie, że płatny!) nie trawię, Eksploratora
używam z musu, podziwiam OS/2 Workplace Shell i Mac OS Finder
(ale nie z Mac OS X!), a pracuję najczęściej na GNOME Desktop,
bo jest najwygodniejsze i czerpie najwięcej z OS/2,

|                 |  Politechnika Śląska                   |