Re: LBA48 - brak w SP3?

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Wed 01 Jul 2009 - 23:05:19 MET DST

Użytkownik "PM" <pm@xx.xx> napisał w wiadomości
news:h2fs1j$r2g$1@srv.cyf-kr.edu.pl...
> Witam
> Jak zmusić WinXP SP3 żeby łaskawie zobaczył prawidłowo dysk 160GB?
> Pod linuxem chodzi ok, partycja założona pod nim jest widoczna pod XP,
> ale niestety system ją znacza jako uszkodzoną (limit 128GB).

Nie wiem, cożeś narzeźbił - bez najmniejszego problemu położyłem XP na
dysku... partycji 320 GB...

> Kontroler to "82801DBM ultra ata storage controller -24CA", sterowniki
> do niego chyba najnowsze jakie są czyli v5.1.1.1001 zaś hdd to
> WDC1600BEVE-00UYT0.
>
> To jest dosyć istotny problem, bo o ile stratę 20GB można przeżyć to
> mulenia dyskiem już nie. Coś mi sie zdaje że będzie trzeba przełożyć
> dysk do kieszeni a wrzucić starą 40 :(

Co płyta przy starcie pokazuje?
...Ale nie wydaje mi się, by istnial jakikolwiek powód, aby XP SP3 nie
widzial prawidłowej partycji większej niż 128 GB... Albo partycja
zbabolona czymś, albo jakimś świętym cudem wyłączona opcja, która w W2k
nazywała się bodajże EnableBigLba... W W2k bym ten kłopot zrozumiał...