Powolne odczytywanie katalogu przez network share

Autor: Robbo <robbo_at_i.luv.spam.com>
Data: Wed 01 Jul 2009 - 14:36:58 MET DST

Witam,

Mam następujący problem: komputery z XP Pro, oba mają aktualizacje na
bieżąco (w tym SP3). Odczytywaniu katalogu z udziału sieciowego, w którym
jest dużo plików (tu mam np. ponad 800 plików) trwa conajmniej długo.
Sprawdziłem szybkość przesyłu i wychodzi na to że dane w tym momencie lecą z
szybkością około 30kbyte/s.
Oczytałem się że problem z powolnymi transferami w udziałach jest znany w XP
i rzeczywiście pełno artykułów google podaje. Jednakże jak szukam konkretów
to okazuje się że problem dotyczy powolnego transferu plików, a nie odczytu
katalogu (przynajmniej nie znalazlem rozwiązania tego konkretnego problemu).
Sam transfer plików u mnie odbywa się z pełną predkością na jaką pozwala
okablowanie, czyli prawie 10Mbyte/s.
Dla testów przekopiowałem taki przykladowy katalog z 800 plikami na udział
na linuxie, gdzie postawiona jest samba. Odczyt takiego katalogu (z poziomu
XP Pro) odbywa się błyskawicznie. Jeśli nawet przytrzymam ctrl+F5 (refresh)
w Total Commanderze to transfery skaczą do 2Mbyte/s. Zatem komputer jako
klient jest w stanie szybko odczytywać zawartość katalogu...

Pytanie zatem czy jest znany problem powolnego odczytywania zawartości
katalogu podczas gdy sam transfer plików odbywa sie z pełną predkością? I
czy jest na to rozwiązanie?

--
rb