Re: swap na dysku logicznym

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Fri 05 Jun 2009 - 22:42:32 MET DST

Użytkownik "Grzegorz Niemirowski" <gnthexfiles@poczta.onet.pl> napisał w
wiadomości news:h0b63n$jm6$1@opal.icpnet.pl...

> Tylko pozostaje pytanie czy gorsze jest machanie głowicą związane z
> fragmentacją czy machanie głowicą związane z odległością od partycji

To drugie. Tak czy siak, machanie przeważnie jest motylkiem, więc nie ma
nawet zbytniego znaczenia fragmentacja, oczywiście, pewien, mniej lub
bardziej wyraźny, swój udział ma... ale ja bym wolał, jeśli, to pakować
jednak swapa w szybsze rejony dysku, a te zwykle są na jego poczatku.
Bliżej końca, to nawet może o połowę spaść, zależy od modelu.

> systemowej. Poza tym jeśli plik wymiany będzie mieć stały rozmiar to
> się nie sfragmentuje.

Otóż właśnie. Stały rozmiar, na początku DYSKU... Na końcu, to
ewentualnie partycja na jakieś tymczasówki. Tylko po co?