Re: Win7 na VHD a XP

Autor: Michal Kawecki <kkwinto_at_o2.px>
Data: Sat 23 May 2009 - 00:33:51 MET DST

Dnia Fri, 22 May 2009 22:12:52 +0000 (UTC), poli napisał(a):

> Zapewne, nie zdążyłem już tego zrobić przed wyjściem z domu. Pytanie tylko,
> czy po naprawie systemu plików i FIXBOOT będę miał wybór między XP a "7"?
> Czy też znów będę musiał instalowć od nowa "7"?

Jak rozumiem, teraz masz tylko W7, a XP nie da się uruchomić bo brak
takiej pozycji w menu startowym W7? Zainstaluj więc program EasyBCD albo
VistaBootPro i będziesz mógł w prosty sposób zmieniać zawartość menu
boot.

A polecenie fixboot służy do czegoś zupełnie innego i tutaj się nie
przyda. Chyba że zainstalowałeś W7k w wersji 64-bit. W takim wypadku
należy przywrócić oryginalny XP-kowy loader właśnie poleceniem fixboot,
ale wykonanym spod Konsoli Odzyskiwania XP, a być może również
oryginalne pliki ntldr, ntdetect.com (z płytki) i wygenerować ponownie
Boot.ini poleceniem bootcfg /rebuild. A potem próbować dopisać W7k do
menu startowego XP. Nie jestem jednak pewien, czy da się pogodzić dwa
systemy 32- i 64-bit obok siebie, nawet mając jeden z nich w vhd.

BTW tutaj leży dokładny opis instalacji i konfigurowania boot.ini:
http://wss.pl/Articles/10516.aspx

--
M.   [Windows Desktop Experience MVP]
/odpowiadając na priv zmień px na pl/