Re: Zdalny dostep do komputera

Autor: Konrad Kosmowski <konrad_at_kosmosik.net>
Data: Fri 15 May 2009 - 01:57:55 MET DST

** Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> wrote:

> Ale puszczanie z konkretnego IP właściwie eliminuje uniwersalność dostępu. A
> pukanie po portach na ślepo wymaga sporej ilości czasu, trzeba by się
> zasadzić na konkretną maszynę z konkretnym zleceniem.

No. Przecież mówię cały czas o MiTM. Uważasz, że ustawienie innego portu to
jest zabezpieczenie?

> No a potem dłuuugo szukać prawidłowych poświadczeń...

Nie tak długo jak Ci się wydaje.

> Atak MITM? LOL! :-). Nie rozmawiamy o zabezpieczeniach sieci korporacyjnej
> tylko o zwykłej biednej maszynce domowej ;-).

Mowa w moim OP też o VNC - zgodzimy się, że VNC jednak należałoby zapuszkować w
coś sensownego. RDP tak samo.

Uzasadnienie o domowej maszynce jest zupełnie od czapy.

> Bez przesady.... Oczywiście, dobrze że to napisałeś, niech właściciel
> komputera podejmuje decyzję po świadomym skalkulowaniu ewentualnego ryzyka.

Tylko po co kalkulować ryzyko skoro zastosowanie tunelu po drodze jest prostsze
niż wykonanie rzetelnej analizy? :)

> Ale trochę mnie rozbawiłeś, zwłaszcza jak sobie pomyślę o naszej sieci
> osiedlowej zawieszonej w eterze bez żadnego szyfrowania :-).

Co ma jedno do drugiego? To, że sieć Wifi jest nieszyfrowana, to nie znaczy, że
ktoś mi się wstrzyknie w sesję SSH.

> Słabości RDP to przy tym mały pikuś.

Zupełnie nie pojmuję Twojego rozumowania. Czy na kontrargument mam podać inną
sieć w której wszystkie hasła są w ogóle zapisane na wielkiej tablicy i nie ma
żadnych tajemnic?