Re: Windows 7 RC - kilka pytan

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Wed 06 May 2009 - 23:41:16 MET DST

Michal Kawecki <kkwinto@o2.px> napisał(a):
> Piotr - świeża instalka W7k zajmuje jakieś 8,5 GB bez pliku swap i
> hibernacji. Więc?

U mnie zajmuje 7 GB, w tym swap (1 GB) i hiberfil.sys (766MB). Wiadomo
jednak, że potem się rozrasta i to nawet nie przez zaśmiecanie profilu przez
użytkownika. Mam tu na myśli np. katalog C:\Windows\Installer w którym
siedzą pliki msp od zainstalowanych programów. Na moim XP zajmuje to 2,8 GB.
Niby można do wywalić i system będzie działać ale jak się potem chce coś
odinstalować to potem krzyczy, ze nie może znaleźć pliku. Ten cały Windows
Installer wygląda dla mnie dosyć fajnie, można to nawet porównać do jakiegoś
linuksowego systemu pakietów, ale nie mogę zrozumieć po co on trzyma te
gigabajty.
Do 30 GB pewnie się Windows nie rozrośnie ale praktyka pokazuje, że partycja
łatwo się zapycha nawet jeśli ma się oddzielną na filmy itp. Wydaje mi się
więc, że 30 GB jest dosyć rozsądne ale wszystko i tak zależy od nawyków
usera.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/