Re: Bezpieczne przenoszenie danych

Autor: Sempiterna <rzopa_at_amorki.pl>
Data: Tue 05 May 2009 - 12:30:54 MET DST

Użytkownik "jureq" <jureq@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> napisał w wiadomości
news:gtp0eu$do4$1@news.onet.pl...

> Stary oryginalny zip nie miał AES-a. To jest, jeśli dobrze pamiętam,

W takim razie rozumiem, w czym rzecz. Tu byl Total Commander 7.50 beta2,
oferował 4 medoty szyfrowania, ZIP 2.0, AES128, AES192 i AES256. Jak
wspominałem, nie korzystalem z żadnych programów zewnętrznych, pod
obsługę ZIPa nie podlinkowałem niczego, choć moglem oczywiście, bo TC
taką możliwość przewiduje. Ale skoro chodzi, także granica 4 GB jest
niestraszna - pakowałem ponad 8-gigowe pliki i ZIP z TC świetnie sbie
radził, a maksymalną objętość archiwum miałem 11 giga, to nie ma co się
szczypać...

> dopiero od WinZIP poczÄ…wszy.

Z niego pewnie zaczerpnięto algorytm... albo po prostu, Christian
Ghisler, autor TC (sam podobno robi całość), znając algorytm, po prostu
wbudowal go w program. Mógłbym poniuchać od której wersji... aaaale nie
chcę niczego pochrzanić. To co jest, to chodzi, a jak Młynarski
śpiewał - co się polepszy, to się... wiadomo...

Wobec powyższego, wynika, że ZIP z TC nadaje się do naszych celów.