net view i odmowa dostępu

Autor: Grzegorz Niemirowski <gnthexfiles_at_poczta.onet.pl>
Data: Mon 04 May 2009 - 20:08:38 MET DST

Jest sobie komputer z Windows XP, który ma udostępnione kilka udziałów. Jest
sobie drugi komputer z XP. Jeśli teraz na tym drugim wydam komendę net view
z adresem IP pierwszego komputera, dostaję odmowę dostępu. Dzieje się tak
zapewne dlatego, że drugi komp próbuje uwierzytelnić się nazwą aktualnie
zalogowanego użytkownika zamiast wyświetlić okienko logowania. Mogę co
prawda rozwiązać ten problem włączając na pierwszym kompie proste
udostępnianie ale nie jest to rozwiązanie dla mnie satysfakcjonujące. Mogę
też skorzystać z net use ale chciałbym, żeby nie trzeba było za każdym
podłączeniem odpalać wiersza polecenia i wpisywać net use. Generalnie do
niedawna problemu nie było, przy próbie wejścia pojawiało się okienko
logowania, wklepywało się losow znaki jako user i komp logował się jako
gość. Teraz na skutek jakiegoś kaprysu Windowsa to nie dziala. Jest jeszcze
taka opcja żeby zmienić nazwę konta użytkownika na drugim kompie na taką,
której nie ma na pierwszym ale takie rozwiązanie też mnie nie
satysfakcjonuje. Czy ktoś więc ma jakiś pomysł? Jak dla mnie to jest jakiś
kaprys Windows więc może coś trzeba zrestartować, skasować jakiś klucz z
rejestru czy coś.

--
Grzegorz Niemirowski
http://www.grzegorz.net/