Bezpieczne przenoszenie danych

Autor: Kermit <_at_jc.cy>
Data: Mon 04 May 2009 - 12:58:53 MET DST

Witam!

Może to nie do końca ta grupa, ale widzę tu różne tematy...
Używam pendrive'a (jak pewno wszyscy :-). Przenoszę na nim zarówno
dane prywatne jak i czasami służbowe (synchronizacja folderów). Mimo,
że nie pracuję w kontrwywiadzie :-) z oczywistych względów wolałbym,
aby w przypadku utraty pena nikt postronny tych informacji nie
przeglądał. Dlatego korzystam z szyfrowania. I tu moje pytanie: jaki
soft/rozwiązanie moglibyście poradzić do tego celu? Rozwiązanie musi
spełniać warunki:
1. Przenośność (portable) bez konieczności instalacji (przynajmniej na
jednym z komputerów}
2. Względna wygoda używania (np. szybkość działania w przypadku
częstszego szyfrowania/deszyfrowania większej ilości plików)
3. Siła szyfrowania w zasadzie nie istotna - ważne żeby było
jakiekolwiek nie nazbyt trywialne (jak napisałem te dane nie wymagają
aż algorytmu zaaprobowanego przez CIA)
4. Mile widziany soft na licencji freeware lub GPL

Do tej pory używałem do tego celu TrueCrypt - bardzo dobry, ale nie
spełnia warunku 1 - co stało się istotną wadą po zmianie komputera i
polityki bezpieczeństwa w firmie.

PS. W domu XP Home, w firmie XP Prof w domenie jako użytkownik bez
praw administratora.

--
Pozdrawiam
Kermit The Frog